Przedsiębiorstwa chcąc pozyskiwać klientów prowadzą działania zmierzające do zaspokojenia popytu na dany produkt lub go kreują. Aktywną metodą pozyskiwania klienta stosowaną w działach sprzedaży b2b jest prospecting. To nic innego jak poszukiwanie potencjalnych klientów realizowane poprzez czynności i metody powiązane w proces, który ma na celu odnalezienie oraz wyodrębnienie osób czy organizacji gospodarczych zainteresowanych oferowanym produktem lub usługą. Z perspektywy marketingu b2b, to pojęcie oznacza również, budowanie rynku i jest pierwszym etapem cyklu sprzedażowego, którego elementy można przedstawić w postaci niekończącego się cyklu aktywności przedstawiciela handlowego. Niemniej ten proces, wymaga wykorzystania danych, w tym danych osobowych, które należy odpowiednio przygotować zanim uruchomi się proces zgodnie z prawem.
Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, podstawą pozyskiwania danych dla celów marketingowych jest uzyskanie jasnej i wyraźnej zgody osób, których dane te dotyczą. RODO nakłada na podmioty przechowujące i przetwarzające dane osobowe szereg obowiązków, jednocześnie przyznaje osobom fizycznym szeroki katalog uprawnień związanych z ochroną ich danych osobowych.
Mecenas Tomasz Ciupka stale uczestniczy w wydarzeniach, krzewiących wiedzę w marketingu i sprzedaży z zakresu ochrony danych osobowych i w swoich wystąpieniach wskazuje, jak dostosować działania prospectingowe, pozyskiwanie i przetrzymywanie danych oraz wykorzystywanie ich do kampanii prospectingowych, aby proces był bezpieczny prawnie, ale też efektywny sprzedażowo.
Zapraszamy do obejrzenia webinaru zorganizowanego przez DMSales.com przy współpracy z Kancelarią LT LAW, podczas którego dyrektor handlowy Grzegorz Giza i mecenas Tomasz Ciupka odpowiadają na pytania:
Mam nadzieję, że przygotowany materiał będzie ciekawy i da wiele cennych wskazówek dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych w procesach sprzedaży i marketingu b2b.
Natomiast jeśli mierzysz się z problemem zbudowania bezpiecznego procesu prostectingowego zgodnego z zasadami ochrony danych osobowych, to zapraszam do skorzystania z bezpłatnej konsultacji, która pomoże naświetlić Tobie obszary zastosowania mechanizmów ochrony danych osobowych w Twoim procesie prospectingowym.